Iseseisev töö IV kontaktpäevaks

Suurem osa teist on leidnud endale sobiva teema, sõnastanud esialgse probleemipüstituse paari lausega ning tegelenud uurimisküsimustega. Viimane ülesanne Magistritöö seminar 1 raames koosneb kahest osast:

1. osa magistritöö sissejuhatus
magistritöö sissejuhatus (2-3 lk), kus on pikemalt lahti kirjutatud probleem, mida uurima hakatakse, töö eesmärgid ning uurimisküsimused/hüpoteesid ehk siis sissejuhatuses tuleks kirjutada, millest sinu uurimus räägib (teema, valdkond, üldine eesmärk), põhjendada valitud teema aktuaalsust, tähtsust, uudsust ning mida täpsemalt loodad oma tööga saavutada/teada saada. Lisage sissejuhatuse lõppu ka lühike ülevaade töö ülesehitusest (millistest peatükkidest töö hakkaks koosnema).

Selline harjutus annab teile hea stardipositsiooni hakata tegelema oma magistritöö teoreetilise ja empiirilise osaga ning keskenduda juba konkreetsemalt uurimismeetodite kursusel vajalikule metoodikale.

2. osa magistritöö metodoloogia
Kuna esimese kursuse tudengid ei ole saanud veel uurimismeetoditega seotud aineid, siis ei oota me teilt ka väga põhjalikku ja tõsist postitust selle kohta, kuidas te andmeid oma töö jaoks koguma hakkate.

Magistritöö jaguneb tavaliselt teoreetiliseks ja empiiriliseks osaks. Teoreetilises osas seletatakse lahti töös kasutatavad erinevad mõisted, antakse ülevaade varasematest sarnastest uurimustest ning kirjeldatakse töö raamistik, millele baseerudes viiakse läbi empiiriline uuring ehk siis lihtsalt öeldes kogutakse reaalseid andmeid oma uurimisküsimustele vastuste leidmiseks. Ja viimases kontaktunnis ongi plaanis arutleda, keda ja mida üldse peaks uurima, kuidas ühe või teise probleemi lahendamiseks andmeid koguda, mida nendega peale hakata.

Seega, ootame teilt ülesande teise osana lühikest kirjeldust magistritöö metodoloogiast:

– keda/mida hakkate uurima? Kas need on õpetajad, õpilased, lasteaialapsed või hoopis mingid dokumendid, mängud jne? Kui palju uuritavaid te enda arvates oma probleemi korralikuks lahendamiseks vajate? Kas need uuritavad peaks/võiks olla näiteks ühe kooli õpetajad või on need mängud teatud vanusele jne?

– kuidas te andmed kätte saate? Kas näiteks võiks mõnda sihtgruppi intervjueerida, lasta täita neil küsimustik või hoopis koguda nende mõtteid ajaveebidest jne?

– mida te nende andmetega peale hakkate? Kas otsite näiteks kogutud ajaveebidest teatud sõnu, juhtumeid või tahate hoopis põhjalikumalt vaadelda teatud mängu komponente jne?

Postitusi ootame 24. aprilli õhtuks.

Advertisements
Rubriigid: Magistritöö seminar I. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

7 Responses to Iseseisev töö IV kontaktpäevaks

  1. Pingback: Metodoloogia | Dairi Pärn

  2. Pingback: Kõik teadurid nimetavad enda lemmikuurimismeetodit isemoodi ja siis nad vaidlevad, kelle oma ikka õigem ja parem on. Aga nad ei taha tunnistada, et tegelikult uurivad nad asju ikka ühtemoodi. | Mis juhtus kassiga?

  3. Pingback: Metodoloogia | Kärt htm13

  4. Pingback: Magistritöö metodoloogia | Kadri Riis

  5. Pingback: Magistritöö metodoloogia | Kristeli HT magistriõpingud

  6. Pingback: Magistritöö sissejuhatus ja metodoloogia | Magistritöö

  7. Pingback: Magistritöö sissejuhatus ja metoodika | Haridustehnoloogilised üllitised

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s